Laatste dag rust voor de start......

30 augustus 2014 - Bardonecchia, Italië

De 3e  dag 30-08-2014

Vandaag zou de Belgische TFL van start gaan, dus we gingen kijken hoe het allemaal van start ging. 9:00 zouden ze starten, wij dus vroeg op pad, helaas liep het allemaal uit, maar toch leuk om het sfeertje alvast voor te proeven. Volgens mij werden sommige renners van ons team al een beetje zenuwachtig.... We gingen een cappuccino drinken, daarna ging de groep splitsen. Je kon met een skilift de berg op, maar ik ging met Edwin, Theo, Tjalf en Frans Bardoneccia in, er zou markt zijn namelijk. We liepen en liepen en liepen, maar geen markt te zien. Ja 1 kraampje voor een winkel, toen kwamen we langs een kerkje waar een bruiloft aan de gang was. Buiten op het plein stond een Vespa met bloemen. Wij Nederlanders rijden na de bruiloft in een limousine of paard met wagen, maar een Vespa was toch wel gaaf!!! Als ik ooit ga trouwen...... Toen gingen we lekker een terrasje pakken en zagen we Ben en Herbert voorbij lopen, die kwamen gezellig bij ons zitten. We gingen even later weer door de winkelstraat lopen, ik ben toen een beetje mijn eigen weg gegaan. Theo heel lief op mij wachten, maar dat was niet nodig. Half 2 hadden we met het hele team afgesproken, want John zou dat onze spullen uitdelen. Toen langzamerhand die kant opgelopen, nog even wat gekocht in de plaatselijke supermarkt (ik was deo en een borstel vergeten mee te

nemen, niet echt slim!!!) toen ik aankwam waar we afgesproken had, waren de mannen met wie ik op stap er nog niet (ze hadden de markt gevonden), wel de andere, die waren met de skilift naar de top van de berg geweest. Een heel mooi uitzicht en lekker eten. Ik dacht ik wil dat ook!!!! Gelukkig wilde Ben, Frans en Edwin dat ook, ik ging toen na de bespreking met die mannen naar boven toe. Echt mijn mond was stil, zo mooi daar bovenop die berg. Erg indrukwekkend. Toen lekker gegeten, gegrilde worst, de bestelling was alleen iets fout gegaan, maar toch was het erg lekker. Toen weer naar beneden en op naar het hotel.

Edwin wilde graag gemasseerd worden en Theo ook weer, dus ik kon weer lekker los gaan. Na de teambespreking weer lekker eten. Er zou een Kick-off zijn van de TFL, we met zijn allen ernaar toe, het begon net toen we aankwamen. Diverse mensen vertelde waar TFL en Artsen Zonder Grenzen voor staan. Dieneke had een wensballon meegenomen, na de kick-off hebben we die aangestoken, het was ondertussen donker geworden. We konden de ballon goed zien, ik werd toen een beetje emotioneel. Ik moest toen aan mijn opa denken, ik denk dat hij heel trots op mij zou zijn wat ik daar allemaal zou doen voor het team en daarbij voor het goede doel. Toen de ballon uit het zicht verdween gingen we naar onder kamers toe om naar bedje te gaan. Volgens mij werden we allemaal een beetje zenuwachtig voor wat ons allemaal te wachten stond de volgende dag en die daarop volgden!!! We hadden de bagage al in de bussen gedaan inclusief tafel, alleen het hand bagage moest nog, maar dat zouden we de volgende ochtend doen.