Col de L'Echelle

29 augustus 2014 - Bardonecchia, Italië

We gingen lekker ontbijten in het hotel en om 11:00 zouden we de eerste berg van TFL Col de L’Echelle beklimmen. We hadden niet echt een ronde ingereden, maar voordat we aan die col begonnen, moesten we ook al flink klimmen. Niet echt steil maar wel lang. Toen zei Dieneke opeens tegen mij, kijk daar moeten we naar toe, ik naar boven kijken en het enige wat ik dacht was Nee,  nee, nee niet daar, dat kan niet, dat was zo hoog en steil!!! Toen ik daar eenmaal was kon ik het niet geloven toen ik naar beneden keek en zag waarvan ik vandaan kwam. Op deze manier kon ik alvast lekker opwarmen voor Alpe D’Huez. (ik werd wel al heel zenuwachtig ervoor) 45 minuten later was is 6 km verder gekomen!!! Ik had het heel moeilijk en zwaar (het was ook warm), maar ik haal het wel altijd, maar op mijn eigen tempo en manier. Gelukkig kwamen Frans, Herbert, Ben en Theo mij af en toe tegemoet rijden om te kijken hoe het ging. Ik ben 4 a 5 keer gestopt onderweg, maar toch kwam ik tot de top!!! Met het team op de foto gegaan, dat was toch een soort van koester momentje!!! De afdaling was snel maar toch wel soms eng, onderweg kwam ik Ellen, Esmee en Dieneke tegen, maar omdat ik mijn gehoorapparaat niet in had verstond ik heel wat anders dan dat ze zeiden!!! Maar Ellen had een lekke band, gelukkig konden ze die zelf wisselen.Toen lekker gedoucht en de rest van de dag gerelaxt. Tjalf-Pieter vroeg of ik nog ging masseren, datging lukken, ik heb toen Tjalf, Theo en Ellen gemasseerd, waar ze hard aan toe waren. We hadden een extra kamer gekregen, die kon ik lekker gebruiken. Ideaal dus. Ook weer ’s avonds aan hetbuffet met uiteraard weer 2 pasta’s veel salades maar ook aardappelen en warme groenten. De toetjes waren ook weer zo lekker!!! Dat kunnen ze wel in Italië!!