Door Zwitserland heen

2 september 2014 - Saint-Laurent-en-Grandvaux, Frankrijk

6e dag 2-9-2014

Toen ik maar uit bed ging heb ik gelijk een iso- deken in mijn tas gedaan, mocht er nog een keer zo’n koude nacht komen, was ik in ieder geval voorbereid! Ik hoorde (uiteraard weer) Theo als eerste wakker zijn, gelijk bordje, bestek en beker gepakt om heerlijk te ontbijten. Het was eigenlijk te vroeg, maar omdat we bij Christine en Merel ontbijt gingen halen, mochten we door lopen. Weer veel gegeten met nog een warm croissantjes erbij!!! Wat kan dat lekker zijn zeg!! Na het eten weer opgefrist en tas en de rest ingepakt. Helaas waren alle tenten zeiknat, dat zou niet leuk worden met opruimen. Geert ging vandaag met Dieneke mee, hij wilde graag Esmee en Ellen aanmoedigen onderweg. Ik reed met Theo en Merel mee. Nadat de renners rond 7 uur vertrokken ruimde wij het kamp weer op. Wederom rond de klok van 9 weer klaar met het hele kamp. Theo pakte de bus weer in en alles kon weer mee (JOEPIE). Het eerste stuk reden we langs het Meer van Annecy, het zonnetje scheen heerlijk en dat weerkaatste mooi!! Omdat ik moe was, deed ik ff mijn ogen dicht, Merel was dit keer de navigator, dus ik kon ff slapen. Ik ben ook ff in slaap gevallen, dat was wel nodig. We gingen dwars door Zwitserland heen, dat was wel leuk, bij een tankstation even wat eten en drinken gehaald. Ik kocht een croissant, daar bleek Nutella in te zitten, zo wat was dat lekker zeg!!! Ook zagen we het meer van Geneve liggen. Toen gingen we over een Zwitserse heuvel heen door een bosrijke omgeving, echt zo mooie omgeving. Ik zat echt te genieten onderweg. Toen zagen we de franse grens en reden we weer in Frankrijk. Even later waren we bij de camping, wel weer eerder dan 13:00, maar gelukkig mochten we wel weer de camping op. Dus het kamp kon weer opgezet worden.

Eerst weer de partytent en tafel. Toen de rest van de tentjes, het verliep weer voorspoedig. We stonden onderaan een heuvel en het was ietsjes schuin, helaas hadden we minder ruimte dan de vorige keer. Maar gelukkig lukte het toch om het binnen de beschikbare ruimte het kamp op te bouwen. De was van Edwin, Esmee en Ellen hoefde ik alleen maar op de hangen, dus een lijntje gespannen en de was opgehangen. Toen de was gedaan voor Ben, Thom, Tjalf, Theo en Herbert. Het ging lekker vlot. Theo hielp mij met de centrifuge en het ophangen. Het hing in een uurtje allemaal op. Na 30 min was alles weer droog en kon ik alles in de tenten leggen. Ondertussen hadden we al weer lol met chips, bier wijn en Radler. We begrepen dat de renners het weer zwaar hadden onderweg. Het zou nog wel even duren voordat ze kwamen. Ik ging ff chillen in mijn tentje met een muziekje op. Toen zat er een spin tussen mijn binnen en buitentent in. Ik liet hem lekker zitten en draaide de ander kant op. Geert en Dieneke kwamen en toen gingen we gelijk eten. We hadden bedacht dat we het eten voor de renners gingen halen en warm bleven houden in de pannen op het gaspitje. Toen de renners binnen kwamen konden ze gelijk eten, en heerlijk vonden ze het. Ze zagen er moe uit. Ze waren blij dat de was weer schoon was en droog was. Nu was het tijd om te herstellen, massage en rust!!! Na het eten gingen de renners douchen en kon ik ze masseren. Ik denk dat ik weer bezig was tot half 11. Ik was blij dat ik ze kon helpen en merkte dat ze er baat bij hadden. Als laatste ging ik weer mijn bedje in, de nacht was weer helder met veel sterren, maar helaas was er ook veel licht dus ik kon niet zo genieten va de sterren als gisteren. Gelukkig was het niet zo koud als gisteren nacht. Wederom om half 5 weer moeten plassen, dat zal wel door de Radlers komen.   ;-) :P