Bardoneccia

28 augustus 2014 - Bardonecchia, Italië

In de nacht van woensdag op donderdag om 2:00 ’s nachts vertrokken de 2 autobusjes richting Italië. John, Ben en Christine vertrokken al eerder om naar familie te gaan. Edwin, Merel, Frans en ik vertrokken op 28 augustus met de trein richting Schiphol. Ons vliegtuig zou om 14:05 vertrekken. Eerst lekker gewinkeld op Schiphol toen op weg naar de Gate. Het verliep allemaal voorspoedig. We hadden vergoeding gehad voor de reiskosten naar Schiphol en vanaf het vliegveld Turijn naar Bardoneccia. Dat was hard nodig. Het was een gedoe om vanaf het vliegveld naar Bardoneccia te gaan, met de bus en trein. We hadden een taxi genomen wel heel duur, maar in een uur kwamen we op de plaats van bestemming aan. Toen zagen we een gedeelte van de groep al staan. Het was lekker warm daar, terwijl het ligt op 1350 meter hoogte. Bardoneccia is het olympisch dorp van Turijn 2006, we sliepen ook in het olympisch hotel wat 1 groot doolhof was. We sliepen in gebouw F, als het niet was aangegeven, raakte ik totaal de weg kwijt!!! We hadden 3 kamers van 5 personen, we hadden een indeling gemaakt van 1 kamer voor 6 vrouwen en 2 kamers voor 4 en 5 mannen. Gelukkig snurkte geen van alle vrouwen, dus hadden we een goede nachtrust. Sommige mannen konden behoorlijk snurken, dus dat was wel weer lachen. De dagen dat we daar verbleven kregen we ’s avonds een buffet aangeboden met uiteraard 2 soorten pasta’s en heel veel salades. Vooral de toetjes waren erg smakelijk!!! Voordat we gingen eten, gingen we het dorpje verkennen en kwamen we terecht in een barretje. We kregen bij onze drankjes lekkere hapjes en chips. Dat was standaard in Italië, maar aangezien we pas om 19:30 aan het buffet konden, ging dat er lekker in. Het was al gezellig met heel het team, het koelde ’s avonds wel behoorlijk af. We gingen lekker aan het buffet en daarna hadden we nog teambespreking gehouden. We spraken af dat we de dag daarna even lekker zouden fietsen en diegene die niet gingen fietsen, die zouden boodschappen doen.