Ik stapte in de wereld dat Tour for Life (TFL) heette

27 augustus 2014 - Den Helder, Nederland

Een fantastische ervaring en avontuur met een fantastisch team!!

Ik stapte in de wereld dat Tour for Life (TFL) heette. Ik werd benaderd door John Spee, captain van een Julianadorpse/ Helderse wielrenteam dat van Italië naar Nederland fietst in 8 dagen tijd. Ik maakte eigenlijk een grapje of ze een sportmasseur nodig hadden, niet te weten, maar dat wilde hij graag in het team hebben. Dus ik ging mee als begeleider en als sportmasseur. Als begeleider heb je de verantwoordelijkheid voor het tentenkamp en/of volgauto/checkpoints. Ik gaf aan dat ik Alpe D’Huez wilde fietsen, dat mocht!! Dus mijn fiets ging ook mee.

Het team bestond uit 15 man: de renners: Esmee en Ellen Niewold (moeder en dochter) Herbert en Thom van Maastricht (vader en zoon), Edwin Stolk, Frans Hasselt, Tjalf-Pieter Hek, Ben Dekker en John Spee (captain). De begeleiders: Geert Niewold (vader en man van) Dieneke en Merel van Maastricht (moeder/vrouw en dochter/zus van), Theo Bakker (de beste mecanicien), Christine Spee(vrouw van) en ikzelf.Het evenement ging van start op 31 augustus, maar we besloten om eerder naar Bardonecciate gaan, een aantal dagen van te voren. John was vorig jaar vrijwilliger bij TFL en kon zien hoehet een beetje aan toe ging die week. Een aantal mensen gingen met 2 autobusjes en 4 met hetvliegtuig waaronder ik. Dinsdag werden mijn spullen (tent, massagetafel, weekendtas, stoel etc.) alopgehaald, woensdag werden de bussen ingepakt.

1. Sentina:
    29 september 2014